| | | | | | | | |
| |
|
| | |
In 1992 komt de laatste versie, de FD, uit. Met een dubbele sequentiële turbo, twee oliekoelers, ronde vormen en 241 pk een sportwagen van formaat. De motorinhoud is gelijk gebleven aan het voorgaande type. Naast de vernieuwde turbo wordt door gebruik van lichtere materialen en een verbeterd motormanagement de vermogenswinst bereikt. Opvallend is het 'deukhoeddak' ten behoeve van de aërodynamica. Een dubbele uitlaat aan één zijde van de auto gemonteerd siert de achterzijde. De firma Bose heeft speciaal voor deze auto een speakerset ontwikkeld die in verscheidene auto's is gemonteerd..Voorzien van schuifdak, lederen bekleding, airco en cruise-control is het ook een echt luxe bolide. De auto komt op het circuit nog het meest tot zijn recht. Origineel zijn er slechts 10 van verkocht in Nederland. Deze auto is een echte zeldzaamheid. De verkoop in Nederland stopte in 1995. De auto kon vanaf dat moment nog wel in Japan besteld en geleverd worden. Productie
| 1991 - 2002
| Carosserie | Coupe, 2 deuren
| Brandstof | Benzine |
T ype | 13B
| Cilinderinhoud | 1.308 cc (2 * 654) | Compressieverhouding
| 1 : 9.0 | Maximale vermogen | 175 kw - 241 pk, 192 nm - 265 pk | Maximale koppel | 220 nm - 222 nm |
Topsnelheid
| 255 km - 265 km |
Aandrijving | Achterwiel
| Aantal versnellingen | 5, handmatig - 4, automaat
| Overbrengingsverhoudingen | | 1 | 3.483 - 3.027
| 2 | 2.015 - 1.619
| 3 | 1.391 - 1
| 4 | 1 - 0.694
| 5 | 0.720 | Achteruit | 3.288 - 2.727 |
Lengte | 4.295 mm | Breedte | 1.760 mm | Hoogte | 1.230 mm | Wielbasis | 2.255 mm | Inhoud brandstoftank | 76 liter | Gewicht | 1.300 kg
|
|
| | | | Eunos Cosmo Club
|
info@eunoscosmoclub.nl | | | | |
|
| |