De schijfremmen van de MX-03 zijn uitgerust met een ABS-systeem (antiblokkeringsststeem). De toepassing van een dergelijk systeem op een wagen met permanente vierwielaandrijving zonder centraal differentieel is niet zonder problemen verlopen. Één van de meest netelige problemen werd veroorzaakt door het feit dat bij een dergelijk voertuig de wielen worden verondersteld met een zelfde snelheid te draaien, meer bepaald wanneer de voor- en achtertrein zijn uitgerust met sperdifferentiëlen. Daardoor kan een gewoon ABS-systeem onmogelijk het blokkeren van de wielen voorzien omdat dat precies wordt aangekondigd door een verschil in snelheid van één of meer wielen ten opzichte van de andere.
Bij de MX-03 die over geen centraal differentieel beschikt, werd het probleem opgelost door een vermindering van de oliedruk in één van de twee koppelingen van de koppeloverbrenging wanneer er een risico op blokkering bestaat. Dan wordt de MX-03 een wagen met voor- of achterwielaandrijving en beschikt hij niet meer over vier aangedreven wielen. Zo kan het ABS-systeem op een efficiënte manier functioneren.